درج شده توسط: روابط عمومی

سامانه رفاهی سرو دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) راه اندازی شد

09 Jan 2024

کد خبر : 3233593

تعداد بازدید : 1660

سامانه رفاهی سرو دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) به منظور مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع رفاهی دانشگاه راه‌اندازی شد.

پروژۀ راه‌اندازی سامانه سرو از تیرماه 1401 و با همکاری وزارت  عتف آغاز شد که همچنان ادامه دارد. پس از ایجاد زیرساخت پروژه و نامه‌نگاری های رئیس محترم اداره رفاه وزارت عتف به کلیۀ دانشگاه‌های کشور، دانشگاه بین المللی امام خمینی‌(ره) جزء اولین دانشگاه‌هایی بود که با حمایت‌های معاونت توسعه و تلاش و پیگیری‌های همه جانبۀ حوزه اداری و رفاهی، بسترها و زیرساخت های لازم مانند درگاه پرداخت، سیستم ایمیل و پیامک، سیستم SSO و طراحی صفحه اول سایت سرو را برای بهره برداری هرچه سریعتر از این ظرفیت فراهم نمود.

این زیرساخت ها به منظور اشتراک منابع، تسریع در روند امور رفاهی و دسترسی عادلانه به منابع ایجاد شده است. با ایجاد این امکانات هرکدام از دانشگاه ها باید سامانۀ مستقل خود را داشته باشند و منابع مختلف و همچنین تنظیمات سیستم را در آن تعریف کنند. در سامانۀ مربوط به دانشگاه، حوزه‌ی رفاهی مسئولیت این کار را عهده دار بوده که توانستند با کار و تلاش بی وقفه و مستمر در بازه زمانی بسیار کوتاه انواع منابع از جمله سفرها، تسهیلات بانکی، بیمه تکمیلی، آزمون و نظرسنجی را در آن تعریف نمایند که در نهایت مورد بهره برداری همکاران محترم قرار گرفت. شایان ذکر است این سامانه به جز موارد گفته شده قابلیت اجرا در بحث منابع آزمایشگاهی، ورزشی، آموزشی و ... را نیز دارد.

مهندس ایوب پروینی، مدیر منابع انسانی و امور پشتیبانی دانشگاه درخصوص عملکرد و رویکرد ایجاد این سامانه با ارائه توضیحاتی بیان داشت: این سامانه برای شفافیت هرچه بهتر، تسریع در روند امور رفاهی و دسترسی آسان به منابع رفاهی دانشگاه راه‌اندازی شده است. از جمله موارد مهم دیگر و قابل اشاره می توان به بحث تمرکزگرایی و حذف سامانه های موازی متعدد اشاره کرد. همانطور که مستحضرید سامانه های زیادی در دانشگاه‌های مختلف تحت این عناوین فعالیت می‌کردند که با راه اندازی این سامانه تمای فعالیت ها متمرکز شده و به امید خدا به مرور سایر خدمات نیز در همین قالب ارائه خواهد شد که رضایت دوچندانی را به ارمغان خواهد آورد.

مدیر امور اداری و پشتیبانی در خصوص راه اندازی این سامانه بیان داشت: همانطور که اشاره شد سامانه رفاهی سرو برای مدیریت و استفاده بهینه از منابع رفاهی دانشگاه، عدالت در توزیع، شفافیت استفاده از منابع و تسریع در امور جاری راه اندازی شده است و همچنین در زیرساخت سامانه سرو، همکاران دانشگاه‌ها می‌توانند از منابع به اشتراک گذاشته شده در دانشگاه های دیگر نیز بدون نامه‌نگاری استفاده نمایند.

وی در خصوص تسهیلات و امکاناتی که این سامانه در اختیار کارمندان و استادان قرار می‌دهد گفت: در این سامانه تمامی منابع رفاهی دانشگاه از قبیل خدمات مربوط به سفر و گردشگری، تسهیلات بانکی و وام‌ها، خدمات مرتبط با بیمه تکمیلی درمان و حتی برگزاری آزمون‌ها و نظرسنجی به طور کامل و با صرف کمترین زمان ممکن قابل انجام می باشد. علاوه بر آن انعطاف پذیری بالای سامانه باعث شده است تمامی نکات مدنظر به راحتی بر روی سامانه قابل اجرا باشد و کاملا دو بحث فرمان پذیری از اپراتور و رابط کاربری را ارائه می‌کند.

پروینی همچنین در ادامه درخصوص شفافیت، تکریم ارباب رجوع و تسریع امور جاری اظهار داشت: در گذشته روند گزارش‌گیری در حوزه پرداختی های مربوط به حوزه رفاهی امری سخت، زمانگیر و غیرشفاف بود به طوری که برای تهیه گزارش برای یک منبع خاص باید زمانی حداقل دو روز صرف این موضوع می‌شد؛ در حالی که با استقرار این سامانه هرگونه گزارش‌گیری در حوزه رفاهی به سرعت و با صرف کمترین زمان و کاملا دقیق است. هم چنین برای ثبت درخواست‌های همکاران محترم دانشگاهی زمان بسیار کمی صرف خواهد شد و در عین حال دارای شفافیت بسیار بالایی می‌باشد.

آدرس اینترنتی سامانه سرو دانشگاه: https://sarv.ikiu.ac.ir/

افزودن نظرات