درج شده توسط: روابط عمومی

افتتاح «آزمایشگاه FE-SEM» و رونمایی از دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی برای نخستین بار در دانشگاه

08 Sep 2024

کد خبر : 8866885

تعداد بازدید : 348

طی  مراسمی با حضور سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ٰره) از دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی کلاس FE-SEM  در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه رونمایی شد.

دکتر سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)در این مراسم از به‌کارگیری دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی برای نخستین‌بار در کشور در این دانشگاه خبر داد و گفت: در کشور مشابه این دستگاه را نداریم و این دستگاه را در با رایزنی‌ها در چارچوب دیپلماسی علمی وارد کشور کرده و در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بین‌المللی قزوین مستقر کردیم.

قاسم‌زاده افزود: استقرار این دستگاه باعث رشد اعتبار علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) خواهد شد و علاوه بر اینکه ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه را دوچندان می‌کند، باعث توجه بسیاری از پژوهشگران به دانشگاه می‌شود.

وی ادامه داد: میکروسکوپ الکترونی روبشی یک دستگاه ابرپیشرفته است که اندازه ذرات را تا ۲.۵ میلیون برابر بزرگ‌نمایی می‌کند و وجود چنین دستگاهی هم می‌تواند موجب درآمدزایی برای دانشگاه شده و هم موجب سیل ورود پژوهشگران به این دانشگاه خواهد شد.

قاسم‌زاده افزود: نصب و راه‌اندازی این میکروسکوپ الکترونی روبشی موجب جهش در پژوهش‌های کاربردی خواهد شد و می‌تواند بسیاری از مشکلات رشته‌های عمرانی، مواد، معدن، شیمی، کشاورزی و علوم‌پزشکی را حل کند.

وی ادامه داد: پیشتر بسیاری از طرح‌های پژوهشی ما به سبب نبود این دستگاه به خارج از کشور ارجاع می‌شد و خوشبختانه با وجود ریسک بزرگی در تهیه این دستگاه وجود داشت، این خطرپذیری از سوی مدیران جوان و فعال ما اتفاق افتاد و امیدواریم شاهد حمایت‌های بیشتر وزارت علوم برای استقرار دستگاه‌های های‌تک در این دانشگاه بین‌المللی باشیم.

افزودن نظرات