درج شده توسط: روابط عمومی

برگزاری کارگروه استانی اولین جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور

10 Mar 2024

کد خبر : 4407724

تعداد بازدید : 853

کارگروه استانی اولین جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور روز شنبه ۱۹ اسفندماه با حضور معاونان فرهنگی و دبیران اجرایی دانشگاه های استان قزوین برگزار شد.

در این نشست  حجت الاسلام و المسلمین زارعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیر مقدم با اشاره به استفاده هرچه بهتر از روزهای پایانی ماه شعبان پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را تبریک و توفیقات روزافزون جهت کسب فیض در این ماه با برکت را برای همه مؤمنین از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

وی سپس با تشریح اولین جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان جزئیات جشنواره و اقدامات لازم ازسوی دانشگاه ها را شرح و به ذکر نکاتی جهت هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شعبانی دبیر جشنواره استانی ضمن اشاره به تعیین و معرفی رابط دانشگاهی هر دانشگاه، بکارگیری ظرفیت گروه معارف و ائمه جماعات، تشکیل جلسات هم اندیشی نهج البلاغه، استفاده از پایان نامه ها و مقالات و استخراج مفاهیم ناب و ارائه آن و برگزاری همایش ها را از جمله اقدامات جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره دانست .

در ادامه  اساتید و دبیران اجرایی دانشگاه ها با اشاره به نکاتی چون استفاده از طرح ضیافت اندیشه اساتید، راه اندازی گفتمان نهج البلاغه در قالب های مختلف، استفاده از ظرفیت اساتید غیر از گروه معارف، استفاده از ظرفیت اردویی، مسابقات مجازی، تطبیق تدریس دروس با قرآن و نهج البلاغه، خوانش ساده از نهج‌البلاغه و تولید اثر، بومی سازی علم افراد با نهج البلاغه و ... پرداخت  و بحث و تبادل نظر نمود .

گفتنی است این جشنواره تا بهمن ۱۴۰۳ در بخش های گوناگون ادامه خواهد داشت.

أضف تعليقات